Langkau ke kandungan utama

Malaysian thing in New Zealand

Ini bukanlah entri pasal iklan Nescafe bodoh yang guna manglish tahap kronik seperti aku buat itu hari. Rujuk entri ni tapi ini adalah pengakuan seorang mat skandal yang kini berada di New Zealand demi membantu anak nusa bangsanya sendiri di masa hadapan.

Adapun, Encik A (bukan nama sebenar) telah membuat pengakuan berani matinya iaitu beliau telah pun memecah keegoan diri beliau dengan pergi berjoget di NZ sedangkan beliau langsung tidak pernah sekalipun menjejakkan tapak kakinya di dalam arena penarian ini. Menurutnya, dia adalah seorang yang 'keras' dan telah dilatih untuk hidup dalam suasana kawad. Buktinya:

Entah mengapa beliau pergi ke tapak latihan tarian, lalu berhasrat untuk melibatkan diri. Mungkin baginya, ini merupakan suatu peluang yang baik untuk berkenalan dengan orang ramai, dan juga menimba pengalaman baru. Ya, sampai bila aku nak penuhi hati dan jiwa aku dengan keinginan untuk menikam manusia bertubi-tubi? Harus diterapkan sifat lain juga.

Seorang mangsa keganasan Encik ARC, iaitu pemilik blog Insan Tinggi, telah meluahkan rasa hatinya untuk menunggang kuda milik beliau. Akan tetapi malangnya kuda tersebut telah naik 'syeikh' dan menggigit tudung beliau sehingga lunyai. Hoi, ingat senang ke jaga kuda ni? Ohok!

Namun begitu, mangsa tersebut iaitu Zack (nama sebenar) telah berjaya diselamatkan daripada cengkaman kuda tersebut (kuda ada cengkaman kah?). Lalu mereka semua berusaha berlatih bagi menjayakan projek tarian tersebut. Bagi sesiapa yang mahu menonton video zapin Zack, mari melebarkan sayap anda di link ini. (Klik Please).  dan kalau anda nak tengok Encik ARC (sumpah bukan nama sebenar) menari bersama kuda peliharannya yang bernafsu kuda liar itu, tonton aja dibawah deh.


Dengan sorakan yang super hebat datangnya dari penyokong Malaysia itu sendiri, maka tamatlah sudah segala usaha gigih kami eh silap Encik ARC dan rakan-rakannya berlatih tarian. Tapi macam tertinggal satu part iaitu solekan! Haruslah kalau ade tarian, ada solekan ye tak?

Amaran: Gambar dibawah ialah gambar lelaki yang amat tulen dan mungkin tidak dapat menahan matanya apabila terpandang wanita seksi. Oleh itu, janganlah menganggap beliau pondan/lembut/makk/GAY hanya kerana beliau disolekkan. Cekidaut!


Oh damn! Encik ARC juga mengaku yang dia pertama kali disolekkan oleh 3 entiti dalam 1 hari. Kehadiran eyeliner disisi mata membuatkan mata beliau bertambah ayu. Penulis blog hampir tidak kenal akan ARC lagi bila melihat dirinya sebelum persembahan.

Aku tau ada yang dah tergelak guling-guling tengok gambar ARC. Jadi beliau awal-awal lagi dah memberikan amaran kepada para pembaca sekalian

Oh itu aja edisi terjah bersama Abang As kita kali ni. Esok kita buat tips mekap pulak ya?Bukan esok, tapi esok-esok. Aku ada kewajiban terhadap rakyat Malaysia yang perlu ditunaikan iaitu membuat assignment.

*****
ARC says: kalau masih tak percaya dengan kejantanan aku, ayuh kita bertarung Tekken PS3

Ulasan

  1. Pantas ko mendownload vid..
    i like =)

    Len kali kalo majlis kawin km, blh la upah korang menari..
    hahahaha

    BalasPadam
  2. hoi baru aku tau kau KMM jugak n sekelas ngn baim!

    cis!dale!

    BalasPadam
  3. Fana
    ek bile mase aku download?aku UPLOAD adeeee..
    oh kami kalo nak joget mase org kawen bayarannye 8 ekor lembu bunting.

    azie
    dem ah ko azie hahaha gelakkan aku lak
    kuda tu kuda liar. aku taktau ape yang dipikirkannye

    Huda
    ye aku KMM tapi aku xsekelas ngan Baim. Tu gambo team kawad
    Hensem?mekasihh borang application jadi awek ade kat NZ. Sila ambil sendiri =P
    Zack mmg 1 u ngan aku. Nice girl

    BalasPadam
  4. hahahha macho plakk..td kate kiut ye ann?

    BalasPadam
  5. ok dh tgk video..
    gila la pnt tu..
    ptt la pnt sgt!

    ouhh br nk ckp kawad kaki..
    ko dh jwb..
    ehe..
    ko fizik ke hayat dlu?

    BalasPadam
  6. tau xpe..tp sbnanye xpenat pon nari. aku penat ngedit video, gmba n blog. ni soalan terakhir aku layan malam ni. sok pg aku sambung ye

    aku hayat H1p7

    BalasPadam
  7. Typo maaaa....
    lately ni asyik mendownload je keje..
    tertype la download...
    =P

    Ok..cancel...
    bek panggil CT..
    baru 10k 1 lagu

    BalasPadam
  8. ok esok kau jwb eh.
    g tdo dlu.

    laa pnt edit yg lebih rupe nye.

    isk.H1 rupe nye.
    aku F1.

    rumet aku dua org H1.
    aqeeda ngn azira.

    huhu
    kau kenal kot.

    btw, Hi kwn mtrik.
    =)

    BalasPadam
  9. bahahahahha. memang gelak guling guling pun tengok gambar kena make up tuh. btw, tgk vid tuh ko mesti yang hujung sekali sebelah kiri kan? sedang cuba meneka. hakhak.

    BalasPadam
  10. sumpaa best!! bukan pe, aku bangga dgn student mcm korang ni.. tmbah2 pulak incik Arc 'sanggup' dimekapkan semata2 utk tarian!

    hahaha.. aku gelak guling2 pusing satu rumah wehh! (^__^)

    BalasPadam
  11. aq dh tk video tu. best gak ler!!! ko ikot join skali? hehehehe.. kude kepang! haiyaaaa!

    *muke ko nmpk lain biler bercelak. haha xD

    BalasPadam
  12. hahahahaha. troskan. psnh men silat lak ke, gamelan ke, br mantap. hahaha

    BalasPadam
  13. wahahaha..
    nasib bek ang buh muka aku yg comey2 kat sini...
    hehehehe...
    =)

    p/s: apasal xbuh vid ang tgh kena mekapngn acab tu? konfirm ramai yang minta borang jadi awek ang..hahaha

    BalasPadam
  14. Fana
    hahaha rajin donlod apekahhh. Gile ah panggil siti. bek ko pasang kaset nasyid je

    Huda Luna muah2
    yup penat edit padahal tahpape gak jadinyee. Aku xkenal la mereka tu weyyy. Oh hai kawan matrik. luv ye

    AI
    Eh camne korang buleh detect aku yg mane? mesti sebab aku kuda yg paling kacak sekali kan? Harus.

    Maisyara
    aku kuda kiri sekali mai. dah aku upload harus ah ade muke aku hahaha.
    *ko terpikat x?amek borg meh

    azie
    Aku dah penah join gamelan and i intend to enrol inthat course in 2nd/3rd sem. awesome gile nz ade gamelan

    shuhada
    sama2~ mane buleh lpe warisan. nak xnak jeee

    Zack
    muke ko cmel? haha ko tunggu ar aku upload video mekap esok. Tips mekap arc. Tunguuuuuu~~

    BalasPadam
  15. anugerah foto terayu.
    x leh blah muka sorang2. hikhik

    BalasPadam
  16. Perghhhh..terpikat gua dengan jantan pakai baju dengan merah tuhh wehh..ada kosong tak..ahaks5

    BalasPadam
  17. hahaha...upload2..aku nk tgok.

    BalasPadam
  18. cizz. sempat pulak dia memperasankan diri. orang boleh detect sebab mata orang besar. haha.

    BalasPadam
  19. lemonade
    ah aku tahu aku hensem hahahahahha

    Nescafe Ais
    bukan salah lu bro. Salah developer iklan tu hak3 gile lari topik ko wey

    JAI
    gua rase yg tu kosong lg sbb tu bukan gua hahahahhaha

    zack
    hahhaa nanti2 ah.

    AI
    oh yeke *kecik ati*

    BalasPadam
  20. terpikat? tak!!! lagi ske ko muka biase. HOHOHO! *kantoi lak ehhh..

    BalasPadam
  21. wooot weh da ckop umo ke blom ahaks. kalo dah bule jd awek ak hak3

    BalasPadam
  22. hang menari dgn zack kan?
    kimsalam dkt dia noh

    BalasPadam
  23. biaq aku jawabkan, waalaikumsalammmm

    BalasPadam
  24. pergh arc. macho ko kat sana .ahaha nice2

    BalasPadam
  25. macho kah?zara cakap jelita hak3

    BalasPadam
  26. caya lah korang!... best la menari =)

    BalasPadam
  27. gmbr kau pki mekap tu mmg dh seiras anna hathaway..haha

    BalasPadam
  28. LOLLL!!!x abes lg ke kes anna hathaway ni ahhahhaha

    BalasPadam
  29. wahahaha..
    nak test kejantanan main tekken eh?

    ingatkan main pedang.. lol. XD

    BalasPadam
  30. pedang mungkin sem depan...aku nak join fencing club kalo de dwet lebih hehehhe

    BalasPadam
  31. woah. cantek2.
    pasni suit putih la pulak ek.. XP

    BalasPadam
  32. wah.pkai celak gitu..huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve