Langkau ke kandungan utama

Ip Man 2 : Terangkat!!

Hari ni aku telah berjaya buat assignment sambil tengok movie Ip Man 2. Menonton movie memang berjaya tapi tang buat assignment tu kurang berjaya sikit. Masih ada 10 item untuk diselesaikan. Apepun, moh review sikit.


Movie
Ip Man 1
Ip Man 2
Objektif
Lawan Jepun
Lawan British
Nilai-nilai
Sejarah gila
Ada emosi dan lawak-lawak
Daya tarikan
Haramm takde
Ada Sammo Hung dan Fei Mau
Ending
Macam tak clear
Clear gila. Tengok sendiri


Bagi mereka yang pernah tengok Ip Man 1, pasti tahu betapa hebatnya skil Wing Chun mamat ni. Dia ni tak kurang hebatnya berbanding Wong Fei Hung dengan Huo Yanjia. Semua movie kungfu aku layan.

Dalam Ip Man 2, British dah hambek alih Hong Kong dan Ip Man pulak tengah bergelut nak selesaikan masalah kewangan dia dengan membuka dojo dia sendiri. Start daripada tu barula masalah muncul.

Nak tahu apa masalahnya silalah tengok di pawagam yang berhampiran. Aku tak bleh tengok kat pawagam sebab doktor sahkan aku ada fobia pawagam. Lagipun haramjadahlah New Zealand punya wayang tayang cerita ni.

Efek berlawan lebih power lagi dalam Ip Man 2. Terangkat woh badan aku masa tengok cerita ni. Teruja punya pasal. Gerakan badan dia jelas gila, dan diakhir cerita ada revelation sejarah yang amat menarik untuk korang belajar. Ada kaitan dengan Bruce Lee haha. Aku  bagi 4.7/5 untuk cerita ni

Akhir cerita, sila ambil 1 gambar daripada cerita tersebut


Ip Man lawan Sammo Hung. Perghh. Tak tengok rugi wehhhhh. Kalau peminat cerita kungfu tak tengok, baik korang pergi terjun gaung je hahahha
P/S: Sanggup aku menaip ni walhal assignment tak siap lagi. Dah subuh kot

Ulasan

  1. nak tgk la nanti..sb tgk gazette dia macam best jek..

    BalasPadam
  2. baru tengok tadi.
    rasa macam nak daftar kelas Wing Chun die je. hahahaha

    tp kena cari duit yuran dulu nih. XD

    BalasPadam
  3. walaupon aku kipas susah mati cerita kungfu, tapi tak pernah ade pluang nak tgk wayang. download mnggunakan broadband apetah lagi sgt menghampekan :(

    BalasPadam
  4. owh...dah lama tak nengok wayang......

    aihhh...citer hindustan ada tak? kuikuikui

    BalasPadam
  5. yeay! nak tengok! sukeee kungfu.. lagi2 mase kecik2 dulu kan. fong sai yuk sume. haha

    BalasPadam
  6. macam best jer movie nie..wajib tgk..huhuhu...hahaha..buat assignment la wei..huhu

    BalasPadam
  7. jauh di pelusuk kalbu aku terpaksa admit, time cuti lg bizi dari time tak cuti. update la selagi terdaya T_T.... ari tu aku nak tgk cite ni tp full, weekday time malam... last2 tgk ironman. ni jadual full sah2 x de masa.beli cetak rompak ler nanti :|

    BalasPadam
  8. eh ada fei mau yang berlaku cerita forest tu ke??? gemok2?? macam best.

    BalasPadam
  9. popular woo citer nie
    satu lagi perbezaan antara Ip man 1 dan Ip man 2
    poster filem lebih interesting
    =]

    BalasPadam
  10. xsabo nk tengok...thanks arc kerana wat analysis perbandingan..hehehe

    BalasPadam
  11. biler ko bercerita, aku hanya menggaru kepala sahaja, sebab aku x tgk lagi,
    huhuhu

    BalasPadam
  12. aku layan gak kungfu2 ni..
    Hong Gil Dong tu pun ok..cuma dia tak de la lawan macam kungfu tu..hehehe

    BalasPadam
  13. nanti la aku nak tgk. abang aku tggu gambar ori or blue ray dvd T___T

    BalasPadam
  14. korang wajib enngok wehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    best gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  15. wahh!! ade fei mau??nk tgk..nk tgk..heheh

    BalasPadam
  16. aku tekejut gile bila tengok fei mau belakon gak cerita ni.

    dah tua dah pon dia.

    xnampak kebudakan dah. XP

    BalasPadam
  17. apa??!! fei mau ada dalam ip man? okayh tak pernah tgk pun ip man 1. heehee. sebab jarang tgk filem cina dekat cinema. *jarang donlod movie*

    BalasPadam
  18. hahha ye feimau dah tuaaaaa tp die blakon watak sampingan jeeeeee

    BalasPadam
  19. hahaha..saya tgk dua2 sekali dlm satu hari..so,dua2 superb..setiap movie tue ada msj dia tsendiri..sy suka cerita ni sbb even dia cte lwn2,stil ada humor dia t'sendiri..y kita tgelak,time ip man 1.time dia lwn org luar 2,spe nth nama dia,y ttb anak dia muncul..weee

    BalasPadam
  20. asfan, kamu ade ke cite ni..?

    BalasPadam
  21. ah~mahu lah..boleh tak..?kamu rumah kt mana ye..?adkah easily accessible..?

    BalasPadam
  22. bole je....ehh yuyu ni dok Welly ke?

    BalasPadam
  23. oooo rumahku depan rumah Kamm je tapi most of the time aku lepak rumah Nico&Kirin&Khirol kat everton

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve