Langkau ke kandungan utama

Mari abang Mari kakak Pasar Malam NZ

Hari ni kami pelajar Wellington di New Zealand dengan berjayanya telah menjalankan 1 aktiviti yang best iaitu pasar malam. Sangatla terubat kerinduan kami kat makanan Malaysia. Yelah, kat mana nak carik Laksa Penang disini? Kat mane nak cari Apam balik? Mi bandung? haa


Haa tu dia Encik Bob dan kroni menjual mi bandung beliau yang tetiba tak cukup kuah di akhir bekas haha. Kerja aku hari ni ialah pegi gerai orang dan menyemak tolong jual sekali sebab geraiku dah beress. Laksa Penang dengan bubur jagung weh. Maunye tak habis?


Korang pun nampak disebalik gambar aku (kanan) dan rakan-rakan, belakang tu semua pengunjung yang lain. Ramai kot tadi. Macam-macam ada jual. Dari makanan, barang letrik terpakai, dan jugak tudung, semua ada haha. Kecuali alat permainan seperti DinDang dan Tora mmgla xde


Baju merah kiri ni ialah z@ck . Dia kejam sebab takmoh belanja aku. Blah la zack. Boo hahahah. Dan, bukan nak kata orang Malaysia je yang datang pasar malam tadi, Kiwi pun adaa..


Tuu dia. Tunjuk ibu jari menandakan makanan sedap dan beliau seronok sebab banyak makanan. Sekali lagi sejak aku datang ke NZ ni, selera makan aku menjadi sangat biadap. Haih NZD20 jugak habis tadi. Kalau convert duit Malaysia ada la nak dekat RM50.


Lepas penat berniaga, lepak-lepak pulak layan movie, gitar, dan jugak DOTA. Apeapepun, tahniah kepada WMSO Cultural Committee sebab buat pasar malam ni.
Credits photos to Kirol

Ulasan

  1. rm50 hbs kat pasar mlm je? heheh.
    tp duet bnyk kot. hahah.

    kat m'sia pn makanan2 mcm tu laku sbb org malas nak masak, nak makannn je tau lgkan kat luar negara. huheh.

    BalasPadam
  2. duit abg da nak abes okayyy...
    hmm anys nanti letak url eh xpon buat profile disqus 1 sebab kalo cmni abg xleh nak terjah balik

    thanks

    BalasPadam
  3. menarik habis aa! sepanjang aku kat sini, tak pernah lagi aku ke pasar malam yang budak2 malaysia buat. ye la, tempat aku kat jin bertendang. ahaks!

    eh apam balik punye resipi boleh share? hehehe

    BalasPadam
  4. buat profail aje. xyah install kat blog pun xpe

    http://disqus.com/overview/

    BalasPadam
  5. hahha bukan aku yg buat
    kalo nak kene g www.myresipi.com la
    hahah

    ko dok mane?

    BalasPadam
  6. mmg profile pn laa ni.tak install kat blog lg.

    takla,td mmg takde link.bila da reset baru ada.

    BalasPadam
  7. sate ade..? huhu bez gak ek ade pasar malam cmni.

    BalasPadam
  8. haha sate tade wehhhhh. kami ade restriction untok tidak mengeluarkan asap

    BalasPadam
  9. macam seronok je. takpe habis duit byk utk makan. jadi darah daging gak.

    BalasPadam
  10. wahaha.! mana laksa aku bhai.? lupa.? ish2.

    BalasPadam
  11. duit abes asal makan puas xpe.. hehe

    BalasPadam
  12. kalau ada sate ... lagi gempakz.. huhuhuhu

    BalasPadam
  13. best jgk pasar malam kt NZ nih..haha

    BalasPadam
  14. mak aiii bestnye! pengalaman tu!

    Errr sapa masak bubur jagung? hehehe.

    BalasPadam
  15. adeh..lapar aku weh....best gile cmtuh..tiap2 minggu ke ader?

    erm,,,EN.ARC..jgnlah mrh....aku gurau2 je lah...kau ni cpt sgt nak trase...
    xpelah kalau pasni kau xnak tlg aku dah..
    xpelah...hurm..sori kalau aku wat ko sakit ati...
    thanks sgt2...
    rsa serba slh gile ni weh wat kau mrh ke..kecik ati ke...hurm

    BalasPadam
  16. ade senior pempuan masak r kak..saye xbut ape pon hehe

    BalasPadam
  17. aaaA? bile aku kate nak bg ko laksa?haha

    BalasPadam
  18. bergurau ade tone-nye
    jage2 dgn ape yg kite tulis online. Tak semua org sama kepala.

    BalasPadam
  19. tudiaaaa...~ sampai lupa..~ kan aku ckp kt fb smlm~ masa ko promote tu.. ish2. brp satu.? $3.50 kan.? sampai habis ko jual.? sanggopp~ XD

    BalasPadam
  20. hahhaha naseb ah...aku xnampak pon komen ko

    BalasPadam
  21. addoi.! merajoklah camni. hahahaha.

    BalasPadam
  22. aku datang sume abes tinggal air je... T_T

    (eh, ko da berjaya wt reply to comment ni? ko tgk tutorial mne?)

    BalasPadam
  23. waahh
    korang dapat maner bahan nak buat laksa camtu kat new zeland
    hebat woo
    arc!
    upload laa gambar ko menjual laksa penang tue
    hehehehehhee

    BalasPadam
  24. nzd20 ok lagi what..
    aku smpi 30 dolar...
    tu pun x campur yg kwn aku belanje hehe

    BalasPadam
  25. padahal aku dah taip dah comment ni tadi..xde plak..
    oklah tu, baru nzd 20..aku smpi nzd 30..
    x campur yg kwn aku belanje lg hehe...
    ntah ape aku mkn ntah..
    pastu sume pun sumbat dlm peti ais je

    BalasPadam
  26. boo boo..
    aku masih ingat lagi..
    hang utang pai bersepai dan kek batik dgn aku.bila nak bayar hutang???
    *angkat kening sebelah*

    BalasPadam
  27. aku nak kambing golek. ade tak? xD

    BalasPadam
  28. org ckp best dk luar negara tapi sengsara jgak...
    ish mn 1 btul nie
    tpi heran jugak yea..kt NZ ade jgak bhn2 dia

    BalasPadam
  29. ok2...sori eh..marah lagi ker??hu...
    sorilahhh...............................
    bersatu nnt aku blanje powerade sebotol eh?
    jgnlah marah arc...cuak aku.
    aku mtk maaf dah ni..

    BalasPadam
  30. saya mtk maaf...
    janji lepas ni x gurau mcm tuh lagi...
    saye mtk maaf..saye mtk maaf...saye mtk maaf...
    arc jgn lah marah lagi...
    nanti sape nak jadi sifu aku....sori sesgt...
    isk rasa tak sng hati buat org marah dah ni..

    BalasPadam
  31. nak mtk maf lagi lagi dan lagi...=(
    sori lah...................
    xkan xde lagi kemaafan utk ku...
    kau leh denda ape je kat aku sbb wat ko mrh..
    huhu

    BalasPadam
  32. xde tgk tutorial mane2 weh...juz g kat disqus.com and then ko reg la pape yg patot n ikot je arahan

    BalasPadam
  33. hohooh ga,bar masih belum upload wehhhhh. ni pon kebetolan je dapat curik gmba

    BalasPadam
  34. ade je haa komen ko sampai 2 ape yg xdenye ahhaha
    ko beli ape je

    BalasPadam
  35. ko tau ke bahan2 buat laksa?haha hairan plak bahan die ade disini.
    tgk la tempat ko duduk mane. aku xcakap pon duduk overseas sengsara

    BalasPadam
  36. lain kali pk r dlu...org maybe xpaham tp manusia yg dikaitkan dengan entry tu mestila paham.
    aku lg suke kalo ko x buat entry pape pasal aku kot

    dah2 setel

    BalasPadam
  37. salam~

    wah2... mcm best aje kan.. n sure rindu sesgt ngan msia bila di perantauan... :)

    BalasPadam
  38. wahhh..hebat2..tahniah sbb berjaya adakan pasar malam kt NZ..mcm x caye je..tp kena caye la jugak..haha

    BalasPadam
  39. kekeke ko serious nak? nanti bebile aku buatttt

    BalasPadam
  40. pelik2 je bende ko mntk kann

    BalasPadam
  41. pakai diqus la pulak..hurm nasib baik aku bkn kaki laksa..x jejas la sgt. semua food kena bli ker? xder yg tester ke..ehehe

    BalasPadam
  42. entahlah..bebudak ni rindu kot. aku rindu family je ahha

    BalasPadam
  43. sume kena beli laa...xdenye nak test2...harga bahan bukan murah weh...
    sape2 yg xtinggal link kat disqus ni sah2 la aku xleh terjah balik :(

    BalasPadam
  44. ubat kuat ada ke kat pasar malam sana?

    BalasPadam
  45. hurmm...pengubat kerinduan kan...

    BalasPadam
  46. hahhaa..dota gak ke.....kill for the first blood...

    BalasPadam
  47. dah evel 11 barula aku layan first blood lol

    BalasPadam
  48. wahh masak apa kau dkt sana?

    BalasPadam
  49. xmasak pape..just jual je hehe

    BalasPadam
  50. rajin tul ko update blog,..sharela skit sumber motivasi..hahaha

    BalasPadam
  51. hee. tu lah kalo belajar oversea kan.
    nasib baek ade pengubat rindu.

    BalasPadam
  52. wahh. menarik tuu =) kt NZ pn ada pasar malam.

    BalasPadam
  53. gle x aci. nk initiate la satu kat cni.

    BalasPadam
  54. borong kat pasar boleh habis 50 , hahahahak .

    BalasPadam
  55. makanan sedap harusla habis banyak hahah

    BalasPadam
  56. wohaaaaaaaa mat salleh yg tunjuk ibu jari tu comel

    kahkahkah

    BalasPadam
  57. makan-makan time
    berapa kalori naik tu?

    BalasPadam
  58. nampak sangat seronok...huhu

    BalasPadam
  59. tiba2 perkataan mee bandung mengundang rase lapar. apekah?

    BalasPadam
  60. haha malas nak kire...tp still sihat :P

    BalasPadam
  61. mestilaaa seronottt haha bising gle time tu
    cik aboi leave link pls kat ruangan disqus ni. mcm xleh nak melawat balik arr

    BalasPadam
  62. hish akak ni..datang blog ni je lapo...g r makan sane tuuu hahahhaha

    BalasPadam
  63. mee bandung....? tiba2 ngidam.....hadoiii...

    BalasPadam
  64. haik mengidam? dah kawen blom?hahhahahhahahhahahha

    BalasPadam
  65. ai lom kawen yu....menten gebu nih...kuikuikui

    BalasPadam
  66. LOL! kawen cepat2!!!bior ilang gebu tu

    BalasPadam
  67. cam kenal je mamat atas sekali tu..yg gemuk tu..
    senior aku kot..
    hahahaha

    BalasPadam
  68. aku study kat tempat 2 jam dari melbourne LOL

    ada je jumpe resipi kat myresipi.com, mana tau ko punya senang sikit lagi =P

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve