Langkau ke kandungan utama

Virus Internet Mengganas.

Teringat zaman aku main friendster dulu, ada orang hantar mesej dan komen-komen (zaman tu dipanggil testimonial) yang ada gambar bogel. Takpun mesej tu mesti ada link ke video 'best'. Bagi makhluk-makhluk horny, terutamanya sex hunter yang dahagakan kasih sayang, konfem dia klik link tu. Yang waras pun akan klik apatah lagi mereka tu.


Dah banyak application pelik-melik yang ada kat facebook. Ucapan tahniah dan terima kasih kepada pengguna facebook yang penuh rasa ingin tahu, virus seumpama ini menular dengan sangat hebatnya.

Antara yang selalu nampak, Ialah hantar video wall to wall dengan Media Frame. Haa apekejadah? Kau tengok video awek tungging-tungging, dengan caption "There's no doubt that this is the sexiest video ever" (tak syak wasangka lagi, ini video paling seksi), orang akan klik, dan secara automatiknya dia hantar ke wall friends ko.
Update: Benda seumpama ni mungkin telah diblock oleh developer fb sebab dah tak jumpa dah bila nak buat screenshot

Tangga kedua popular ialah virus Thailand. Ini hanya untuk pengguna Yahoo Messenger. google Talk takde der benda haramjadah ni. Virus ni pernah mengganas dulu sekitar 2006 (rasanya). Korang akan dapat 1 link daripada friendlist. Contohnya macam ni:

Nguyen Tai Prap Han Jeng Khap http://dbnnbfndbfbf.bdhbfdnsbff.com

Disini korang kena mengamalkan sikap " Ko hantar apa pun, aku pedulik hapa". Sikap ni amat membantu menjana kesihatan PC korang. Aku selalu sangat dapat sebab aku memang takde tutup PC aku XD

Moralnya, jangan gersang-gersang.
Sorry tak de screenshot. Nanti kalau ada aku update

Ulasan

  1. erk? mana comment tadi erk?

    BalasPadam
  2. oh! dah ada. ngee^^

    aku tahu mesti ko slalu tekan2 link tu biarpun ko ni waras. hahaha.. aku tak slalu dapan benda tu sbb slalu tutup laptop. ngee^^

    BalasPadam
  3. semak je..lagi2 kt ym..tesen kot..hahaha

    BalasPadam
  4. weyy saya pun ada dapat tu duluuuu.

    tapi saya block terus ngahaha.

    jadi x smpt tgk pun apa benda video tu.

    betul la ckp ko. mmg mkin byk application pelik dekat Facebook yang kebanyakannya saya block terus bila kwn sy post dkat FB sy. semak okayh ngahaha.

    BalasPadam
  5. encik arc..makasih share ni..saya pon kena sepam hari ni kat FB..haih..nak share kat FB boleh?

    BalasPadam
  6. aku dah agak benda tu virus..haha

    BalasPadam
  7. salam~

    hehehe.. sy pun dpt gak td.. tp trus delete.. :)
    apa pun thanx sbb sudi berkongsi info...

    BalasPadam
  8. sesiapa yg ada screenshot sila gtau aku..nak letak kat sini wehhh sebagai bukti. free backlink ah hahahha

    Fina Fento. Silakan beb.lg aku suke

    serol: emmang pon bende tu virus. aku agak awal2 lg mase org 1st kene dalam friendlist ak hahahha

    LP
    sama2 beb

    BalasPadam
  9. YM pun ada virus skrg ni

    ha td aku kne gak kt fb
    lupa nk print screen
    tp aku ade yg lama kt older post tu x delete aku rs
    jap aku tgk

    BalasPadam
  10. sekarang virus foto?bla3 kaT YM.orang yang xtau n xde sikap,aku pedulik hape ko hantar ape tuh,tak pk panjang terus klik link tuh

    BalasPadam
  11. tension woy. tetbe aku ada keje baru selain nak kumen2 n like2 status kt kekwn fesbuk. iaitu mendelete post tersebut. hesh. menyampah ja rasa.

    BalasPadam
  12. aku tak merasa lagi pengalaman like that HAHA

    BalasPadam
  13. i dont care dengan mende² camtuh. bolayan :D

    BalasPadam
  14. kawan saya baru je dapat satu virus camnih petang tadi kat wall die..
    terkezut jugak ingatkan die sndr yg upload video perempuan seksi tu..

    kalo org tak tau mesti ckp ustaz tu gataal.kesiannn.

    macam2 virus sekarang ni.

    BalasPadam
  15. arc, yg aku nampak keluar kat wall kau haritu bukan video lucah kan. tapi video tajuk pasal obama.

    ni yg aku nampak lah. nak printscreen aku tak pernah kena. nmpk kat news feed je.

    BalasPadam
  16. eyh! ada ke video wall to wall? ahahaha! app kt ctu mmg pelik2 pnya, ntah pape2..miahahah.men gme mafia lg bez XD

    BalasPadam
  17. tiba2 moral jgn gersang2. hehek.

    saya selalu kena virus thailand tu kat ym dan yg video tu ada jgk 2-3x kena tp tak tekan lah. kalau remove takde apa2 kan?

    lg 1 tag gmbr main game tu. grrr!
    masalahnya virus2 ni kita tak tau yg kita kena virus tsk tsk.
    susah laa mcm tu.

    BalasPadam
  18. kesimpulannyer,kalau dapat mesej2 gersang,jgn klik..dikhuatiri virus..ahahaha

    BalasPadam
  19. mber aku baru kne smlm. sian ohh. sia2 jek name dye up sbb anto link pelik2 kat dak2 alim. haish!

    BalasPadam
  20. owh..virus kt ym tu..ha ah dh dpt semlm. yg klako nyer aku leh g reply tnye "saper ni ek" wahaha klako2

    BalasPadam
  21. iman aku masih kuat kerana xclick kat video 2..hahahha =p

    BalasPadam
  22. HudaLuna
    sayang, kan ade tulis kat atas tu yg ym ade virus thai tu huhu

    EV
    haha virus tu da lame weh. Malas nak bising je..tp bengang r tiap kali bagon tdo full screen aku ngan mende tu

    OK
    hahha tau xpe.

    Sue/ Nad
    oh boleh menimbulkan fitnah la plak bende ni.hehhehe bagus2 share.

    anis/apiih/
    moral tu dibuat sebab instigator kepada masalah ini ialah org yg tgk video tu hahahhaha

    ayunda maajis
    haha ko report je spam

    melur
    xkanla ko nk tgk kottt

    BalasPadam
  23. virus thailand tu aku tau..
    sb ade kawan aku ni terkena virus bodo ni..mmg sgt annoying..
    even status im on sms pon..dpt gak msg tu..hhuhuhuh...tension2

    BalasPadam
  24. aku tak kan terpedaya dengan trick sebegitu. lalu aku block apps tersebut kat fb aku. titik. h

    BalasPadam
  25. sbb sume pun gatal nak klik bende bodoh cm tu..

    BalasPadam
  26. husnazainal
    oh dlu aku rajin on mobile..pastu asek dapat sms bodo tu je terus aku xgune da even free

    amoi
    kalo nak block harus masok apps tu dlu, still tersebar

    Att
    org xgatai pun ada gak yg klik hahahhaha

    BalasPadam
  27. HAHAHHAHAH
    naseb baik aku mmg kurang gemar click ape2 yg terkeluar dkt ym~

    BalasPadam
  28. baguih ah kalo x abes member2 friendlist kene skali

    BalasPadam
  29. I have used AVG Anti Virus, Zone Alarm Firewall, Spy-bot Search and Destroy and Ad Aware both spyware killers for years. They are all free for personal use and I have had no trouble with Viruses Trojans etc. AVG does not slow the system down as much as some other products and Zone Alarm allows a lot of personal configuration unlike the Windows Firewall.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve