Langkau ke kandungan utama

November bulan perpisahan

Buat kali pertamanya dalam hidup aku, aku rasa sangat tak tahu nak taip apa malam ni. Kalau nak biarkan bersawang selama seminggu meang tak bolehlah. Bad for your Nuffnang. Harini kita cerita pasal diari aku harini je lah eh.


Alkisahnya mamat dalam gambar ni, korang ingat lagi cerita main roller blade tu? Dia ni lah insan yang ketiga tu. Cumanya masa kitorang pergi berjimba-jimba main roller blade tu, dia belum dapat lagi dia punya DSLR tu. Dia ni student architecture dekat VUW dan baru aje belah meninggalkan bumi Wellington pagi tadi. Hilanglah sorang kawan dekat New Zealand.


Alkisah mereka-mereka yang kat dalam gambar atas ni pulak, diorang ni Honours Student VUW Math, Statistics dan ape lagilah subjek yang aku tak minat haha. Diorang ni pun, dah hampir habis tempoh pengajian dekat New Zealand maka akan berangkat pulang mendidik anak bangsa dekat Malaysia pulak. Hilang lagi kengkawan New Zealand.

Koko, koko nak tinggalkan bos tak?


"Saya ada kawan baru la bos. Nama dia Tengku Ritaudeen Paktam..kira sedara mara saya la jugak ni. Boss asyik busy je boss saya carikla kawan lain"

Sampai hati kau koko.

Ulasan

  1. saya teman awak tau dekat NZ (tiba tiba)

    BalasPadam
  2. arc! balek r Msia....hahaha

    sabar je la...haha..

    Entri Terbaru [kot?] : Siapa Kata Aku Tak Pandai Berlakon?

    BalasPadam
  3. tak pa, saya kan ada.. saya teman yer?

    tapi...

    awak kena la sponsor tiket p sana

    haha =P

    BalasPadam
  4. SABAR ITU SEPARUH DR IMAN..

    latest entry:
    http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/3-p-pengalaman-baru-panas-penat.html

    BalasPadam
  5. woha! paktam rupanya kawan baru koko. pasni mesti koko wat entry sal paktam lak.haha =)

    btw, ko bpe tahun blaja kat sane?

    BalasPadam
  6. jangan sedih oke ?
    yang patah hilang berganti *sesuai tak ?

    BalasPadam
  7. tiap pertemuan, mesti ade perpisahan...

    tapi aku tak berpisah2 lagi ngan tempat pengajian aku akibat dier taknak berpisah ngan aku... heheh... sadis bukan???

    stylo la koko ada kawan baru. tengku tu beb... ahahahaa...

    BalasPadam
  8. @MyaddictionNelation
    haha bacela entry sebelum ni...mmg bos dia ah :D

    BalasPadam
  9. pergh new Zealand..best2..kalolah aku blaja sane..leh tengok all black main rugby slalu

    BalasPadam
  10. sedih dorang dah nak balik. sob sob.

    BalasPadam
  11. kenapa bos? kenapa bos? kenapa bos? *kenapa aku x puas hati?dem xD*

    BalasPadam
  12. bro bila nak habis belajar. hahaha. my friend's sister pun ada kat NZ. but I dont know which part. Lupa.

    BalasPadam
  13. @IRAH HAJERAH AZMAN
    apsal korg xleh terima aku berjaya menjinakkan seekor rimau?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve