Langkau ke kandungan utama

Lindungi Gambar Anda dari web GadisComel


Bila aku cakap psal privasi di internet, sesetengah orang akan mencebik bibir diorang yang tak seksi tu dan mempersoalkan kenapa aku harus jadi menggelabah gila tahap paranoid taknak add orang dekat Facebook, dan set itu, set ini, sebagai private info blablabla. Nak tahu sebab apa? Ini salah satu sebabnya...

Memperkenalkan, website GadisComel, siapa yang lagi hot!!!Anda pilih!


Web ni memang kuang hajaq sungguh walaupun sangat seronok untuk di klik sambil buat rating terhadap muka gadis-gadis internet ni. Korang pernah tengok cerita The Social Network tak? Sistem dia sebijik macam yang Mark Zuckerberg buat masa dia dekat uni dulu. Klik pada muka awek yang korang lagi suka. Serius takde faedah.

Ni lah dia bahana tayang gambar kat internet. Kalau korang nak tips-tips privasi dan sebagainya bolehlah berbuat demikian dengan merujuk kepada seksyen Kajian Kes facebook. Selamat melindungi gambar anda.


Update:
Wadehel kah gadis gadis itu
Dari pagi aku main, dah terjumpa 2 muka ex aku dalam tu, dan 1 member skolah rendah. Walauweh. Creepy tak?
Jutaan terima kasih kepada Cik Ema Orend3vil89 sebab share link ni dekat Facebook. Diharap lepas ni korang tak tayang gambar dah dekat Facebook, blog etc ataupun at least setkan album kepada private.

Ulasan

  1. hahaha..pdan mke...tayang lgi mke kat alam maya nie..
    aku mmg x ske tayang mke dlm alam maya nie wlaupon aku lelaki..
    sbb takut ade org dajal....klau aku letak pic pon satu dua jea...

    BalasPadam
  2. gua tayang gak muka gak. but, xdelah over sgat. huhu

    BalasPadam
  3. @Anwar Faiz
    bro, tumpang lalu dekat orang tua lah. gua muda lagi lol

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Visiting from innit, i didnt know they have this thing on facebook until now.

    BalasPadam
  6. weh! aku mcm kenal la muka belah kiri tuh! serius familiar gile.wa tayang gak muke tp sib baek wa xcomel so selamat! hehe

    BalasPadam
  7. Fuuhh nasib baik lah saye lelaki. YES! Thank you Allah. :)


    Mr. Swift Latest Entry : Dear Encik Blog yang annoying..

    BalasPadam
  8. Pernah masuk web ni..kelemahannya..
    undian yang dibuat tak akan pernah habis..
    undi sampai bosan dan tak nak masuk lagi..hehe

    BalasPadam
  9. aku pernah termasuk, serius takde faedah,
    kalau aku tau hack aku mungkin dah jahanamkan dah blog tu. hehe

    BalasPadam
  10. hahahaha! kalo cun,aku pon suke main menatang nih.bole prnt screen terus.

    www.hafism.com

    BalasPadam
  11. gila. takde keje pergi la cari keje yg berfaedah sket dr buat bendalah nih.

    BalasPadam
  12. nasib baik la aku tak comel. kucing ngan anak buah aku je comel. malangnye dorang takde dalam kategori gadis comel. haha. selamat ah... :)

    gamba aku seboleh2 aku wat privacy abes.

    BalasPadam
  13. peliknyer la dorg nie..kalo xleh letak muke sndiri, nak letak muke sape pulak??ape la..dorg mmg xde kojer!! :((

    BalasPadam
  14. tapi, to tell you the truth. ramai pompuan bangge kot bile gambar die masuk web gadiscomel.com tuh. hahah

    BalasPadam
  15. ko agak LELAKI "COMEL" cam aku kene x mcm ni?
    bwahahahahahahaahahahahahaha!XD

    BalasPadam
  16. Errr.. Tak penah tau pn kewujudan gadiscomel.com itu.. Ketinggalannya gue.. :((

    BalasPadam
  17. erk? memang takde keje btol. mari delete semua gambar2

    BalasPadam
  18. mcm mak ayam plak time ak klik2 gmba tu. ntah wei. xtaw napa. tp ada byk lagi laman mcm ni, tp ak da x igt da

    BalasPadam
  19. la, wujud lagi website lancau tu. aku ingt dah mampos. dah lama dah website ni since 2009 lagi. aku penah citer mende ni dulu.

    http://fiffyhazirah.blogspot.com/2009/12/perkara-yang-annoying-dalam-chatroom.html


    THE THING IS, RAMAI PULAKKKKKKKKKKK ORANG SUKA KAT WEBSITE NI SAMPAI MASUK FANPAGE TU. MACAM JAHANAM

    BalasPadam
  20. @Fiffy
    website ni addict doh. best la wahhahaha

    BalasPadam
  21. senget ke apa perempuan2 y komen 2?

    BalasPadam
  22. huisshh, baru tahu website comel ni. thanks. memang bahaya betul. kadang-kadang kalau gambar banyak sangat, bila google pun boleh keluar.

    BalasPadam
  23. walaupun wa comei .
    tapi wa tak takot .
    sebab wa dah 23tahun .
    erk ? matikkkkkkkkkkkkk

    BalasPadam
  24. adedeh..

    macam2 lah..
    takut jugak kalau gmbr2 kena pawang..
    huhuhu

    BalasPadam
  25. haha..sebagai peringatan kepada awek-awek malaysia yang ayu dan hot-hot. belum terlambat untuk private-kan album anda.

    Recent Post: Padah PM Dato' Sri Najib dan Keluarga

    BalasPadam
  26. Fu yoh . ader mark versi melayu plak dah . Haish .

    BalasPadam
  27. pergghh , tak sangka ada jugak web camtu ehh ? dah takde benda nak buat la tu .

    BalasPadam
  28. sy tak comel.jd tak termasuk.

    dh penah kot?blog carl samsuddin gtw sal page gadis comel ne kt blog dye

    BalasPadam
  29. @cik aryu
    aku xbaca blog dia. wajib ke? oh tidakkkkk

    BalasPadam
  30. macam best. nak cari tengok gambar aku ada ke tak lahh.

    BalasPadam
  31. macam menarik jek website ni. aku nak wat jejakacute.com plak la. hehe


    http://www.kakibongkar.com/2011/01/kerja-korang-dah-hebat-ke-mereka-lagi.html

    BalasPadam
  32. Good info...sy baru je lepas tgk ape motif group tu dibuat. Mmg tak nafikan ramai gadis2 comel dalam tu. Tapi takde faedahnye kalau like bagai. Wajah comel seharusnya dijaga, bukan di pamerkan dengan rasa gah..wallahu'alam. Mohon share pasal ni kat blog sy boleh??

    BalasPadam
  33. Diorang ni mmg xsedar sebenarnye. kalau kita bgtau drang xmau dgr.

    BalasPadam
  34. @izryn halim
    Silakan, make sure ikut etika referencing

    BalasPadam
  35. faedah dia bila nnt ramai orang berebut2 pm lepas tu tukar ctc number..lepas tu ah macam macam hal lah.

    BalasPadam
  36. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  37. ada satu lagi tau aku tak ingat..
    just akaun fb dia akan amik gmbr bdk pempuan n tayang kat fb akaun dia tu untuk promote...ntah apa function aku x phm~

    p/s alah aku lagi nenek aku lagi cute...hahahah

    BalasPadam
  38. gambar aku tak layak masuk kot
    muntah org tgk
    hahahaha :P

    BalasPadam
  39. letak gambar buruk je takdela orang sibuk nak kaco

    BalasPadam
  40. tu mmg bahaya.. kalau ade balak ke ape.. takyah la bagi gambar yg seksi2 ke.. bahaya... nanti hp balak rosak.. antar repair... habis tersebar.. then ade yg dapat.. pegi upload kat tenet..


    Jom layan Lagu Maher zain dia buat dalam versi bahasa Melayu untuk Insha Allah

    BalasPadam
  41. bile wanita dieksploitasi~
    sedih2~

    BalasPadam
  42. jangan marah kalau gc amek korang punya gambar, itulah risikonya kalau korang tayang gambar kat internet

    BalasPadam
  43. pergh scary giler! walaupun saye tak chantek ehek ehek tapi still rase takut.

    sile jage keselamatan anda wahai gadis gadis (!)

    BalasPadam
  44. nasib baik saya tak comel mcm diorang. haha

    BalasPadam
  45. Gadis je kan... So, Yied tak perlu risau. Sebab Yied lelaki... Keh3...

    *Takde kan web Lelaki Kacak.... LOL!

    Jom join:

    Contest Review Blog Yiedpozi.info
    Segmen Jom Blogwalking Bersama Yiedpozi

    P/s: TEMPAH HEADER HANYA RM5 DI SINI

    BalasPadam
  46. amboi perempuan tu komen

    "saya ok x?"

    haha

    BalasPadam
  47. nasib baik 18 tahun ke bawah , aku terlindung . hahahah

    BalasPadam
  48. Akak tak letak gamba gamba akak yg tak cantik dan tak sexy kat facebook, takut orang termuntah darah tengok. LOL.

    ps: Sebenaqnya, akak paranoid sikit...privacy is something I want to protect...nak jadi femes ni senang ajela...tampal je gambar merata rate... tapi kalau nak jadi anon ni susah.:(

    BalasPadam
  49. Mende alah ni scary oh!
    Tp yg pelik. Gegadis yg sah sah comel mmg duk jauh dr FB tu. Gamba dorang dicilok tanpa rela pon.
    Tapi pelik, yg kureng comel lak cm terhegeh hegeh kt situ! -.-'

    BalasPadam
  50. ada bukak yang web yang mcm facemash ni last week.tapi klik2 macam takde effect pun.=_=" tak syok arrr..hahahahhaa

    BalasPadam
  51. setakat ni pernah jumpa beberapa gambar junior kat situ. and member-member diorang sendiri siap LIKE page Gadis Comel. memang diorang kuat mencapub. tak boleh nak buat apa -_-

    BalasPadam
  52. uh no ! aku dah nengok nih . salah satu gambar tu aku macam kenai jek . aku rasa tak best sebab gambar2 tu dah bercampur ngan gambar2 awex yang pakai baju tak cukup kain . hish , mak aku nampak comfirm aku yang kena cuci . haha

    BalasPadam
  53. simpati, hope aku bukan salah seorang yang dalam tu. huhu. and hope for semua orang :D

    BalasPadam
  54. Saya pernah tengok "The Social Network".. Dapat tahu sejarah pembikinan Facebook buat takut....

    Perkongsian & peringatan yang baik... InsyaAllah saya akan sentiasa berusaha istiqomah... Perkongsian yang baik.... :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve