Langkau ke kandungan utama

Tips Blogger Popular dalam 24 Jam.

Korang jangan risau, ini bukan tips tipu punya tapi memang betul berkesan. Anda dijamin dapat baclink berpuluh-puluh, dan trafik yang beribu. Kalau tak percaya tak apalah tapi jangan pergi dulu, anda baca di bawah ni. *Sambil buat gaya ejen MLM*


Merujuk kepada Tips Blogging Popular 30 Minit Episod 2, salah satu point aku ialah membuat entri-entri yang mengundang kontroversi dan mereka yang dah lama menjadi pembaca berdaftar dan pembaca senyap aku pasti tahu yang point-point tu berunsurkan sarcasm yang mana definisinya tentu penganut fahaman pro-HSKLBK faham dengan tepat.

Selama ni aku selalu rasa macam "Hek eleh, saja nak trafik la mamat ni buat entri camtu". Hari semalam, aku cakap "eh, terkena batang hidung sendiri" lol. Tapi percayalah, percayalah sayang, aku memang movie-holic dan suka buat review. Pergi tengok kat butang "Download Movie" kat tabs atas tu ada berapa movie aku dah review?

Betul, aku memang teringin nak jadi famous macam LiyanaLunia, macam Eyriqazz, macam MelRomeo, dan amcam Obefiend! dan ramai lagi yang hebat-hebat tapi bukanlah dengan benda-benda kontroversi. Kot macam ni macam mana aku nak jadi Menteri kang takde orang nak undi aku hahahahaha. Jadi menteri Penerangan dan Kebudayaan boleh tak? Bolehlah saya cakap dekat FINAS untuk tapis scene hantu kopek dalam filem kontroversi tu. In case ada orang tak faham, kopek itu bukan mengopek kelapa tapi ialah bermaksud tetek ataupun boobs, atau bahasa buku Biologi tingkatan 5, payudara. 




Panjang sudah melalut. Ok back to my original point, tips blogging popular 24 jam. Korang cari 1 filem yang disukai ramai, lepastu korang bagi review personal tulus ikhlas tentang apa yang korang fikir pasal movie tersebut. Contohnya seperti Review Movie Hantu Setan Kak Limah Balik Kampung

P/S: Famous actresses dont necessarily make good movies. High budget doesnt necessarily make good movie, and directors with qualifications doesnt mean he's always good at what he does. Me, Im just a low-standard blogger. 
P/S 2: Comment section is changed to pop-up now because people are complaining they have to scroll a lot to leave their comments and that their internet connection is not good as.
P/S 3: Im away the whole day for International Jousting Competition. The next entry will be posted based on that event. 

Ulasan

  1. sengal siot kau ni...hahhahahaha..ting tong aku tengok snap pic tu..arrr

    BalasPadam
  2. haha sy dh wat entri psl ni sblum ni.. jenguk la..

    BalasPadam
  3. efa dtg sini nak jd popular jgk....hahahaha :D

    BalasPadam
  4. lah ada ke cerita hantu kopek nih. LOL! gila panjang boobs! = ="

    BalasPadam
  5. geli wei cerita melayu tunjuk macam tu.. hahaha.. censored la sikit.. haha.. ewww2..

    BalasPadam
  6. hahaha. bapak geli. entri ni mmg bagos supaya anon2 yag kutuk2 tuh baca balik review2 movie lain.

    BalasPadam
  7. before tak tau kopek tu apa..
    bila member bagitau, barulah paham. patutlah orang ketawa time part tuh..huhu

    BalasPadam
  8. gambar tak leh blah..adoii..hahahha

    BalasPadam
  9. aku taktau pulak nama hantu tu hantu kopek.boobs ghost lea x? =p
    tapi serius takleh blah dia kasi panjang berjela.
    aku pun teringin nak jadi popular.tapi hampeh aku tak reti nak kasi update entri yang hebat cam ang.

    BalasPadam
  10. betul2 kau buat entry ni.lawak haha/ 1jam yg lepas ni kau xtido satu hari ke

    BalasPadam
  11. haha .dalam hantu kak limah blk rumah ade hantu nang nak .yg bwk bayi tuh .

    BalasPadam
  12. dulu time aku tgnk kt wayang citer ni..aku pun tak paham,,aku ingt tangan yg cuit bahu awie..last2 baru paham ahaha..itu bukan tangan haha

    BalasPadam
  13. la... aku baru tau tu hantu boops..erk? sharp tol ko nie..ha3

    BalasPadam
  14. tak pandai ler nak review movie2 nie..tggu review dari kau je selalu.. :)

    BalasPadam
  15. nama aku gak ko petik, mentak mentak la aku ckp ko gila trapik kbaik

    BalasPadam
  16. kopek ?
    tu kan bahasa kelantan kan ?
    ade orang yang tak tawu ker ?
    hihihihi *bajet


    wahhh ! nak buat jugak lahhh .
    wa gile traffik gak !

    BalasPadam
  17. aku pn actually terkejut dengan scene hantu kopek ni.. macam mana boleh terlepas pun tak tahu la

    Pendapat anda?
    Nombor telefon di facebook-sila jaga privasi anda

    BalasPadam
  18. wahhhhh..haha..ak x hebat2 la bab2 review.. ari tu wat cam syok sendri je..haha..

    p.s ak x selalu tgok filem melayuu..hehe

    BLOG AKU : ..::jacKsky.reaCHing da' sKy wITh tSuBasA::..

    BalasPadam
  19. hantu tetek pon ada ke.. macam2 sekarang ni hantu buatan wujud..hehehe

    BalasPadam
  20. tu la arc..mende alah ni la aku pernah cakap masa review movie ni dulu kat belog aku..tapi ade la jugak yg marah kata aku tak paham humor dalam movie tu..lawak ke menda tu masalahnye?memalukan pompuan je..T_T

    BalasPadam
  21. itooo dia..pe ag yang pro pro tuu nak kate..pasti dorang cakap lak, "blogger boy nie xreti nak amek sesuatu secara positif"..

    berdasarkan komen terdahulu yang dorang kate
    "ni la org melayu, tak reti nak sokong orang melayu sendiri"

    Ni aku nak habaQ mai kat korang pulak..
    "gini la orang melayu, tak boleh nak terima kritikan yang berunsurkan bukan pujian..orang puteh sane bagi kritikan, tak kire la pujian o bukan pujian, baru dorang bangga..ye la, kite ni kan low standard punya pendapat! ahaks...

    BalasPadam
  22. hamboih.. panjangnyer kopek.. hehehe

    BalasPadam
  23. sengal la si arc nie.. lucah tau.. aku tak kuat cam ko, steady jek bile org kutuk, biar la blogku menjadi blog picisan jekk (eh betul ke ape yg aku heja nih..:D)

    BalasPadam
  24. btol. topik2 panas macam nih la bila lagi orang nak kenal kann.. tapi jgn selalu amalkan ;p

    PojiePooh; Hanya Satu...

    BalasPadam
  25. woooooooo... ngeri2 hantu tu... aaa takotttt~~!!!

    LOL

    BalasPadam
  26. aku pun tak faham kenapa nak ada hantu macam tu dalam filem tu..setuju kot dgn cik sya.memalukan kaum eden aje..

    BalasPadam
  27. ooooo..kalau aku bukak dashboard b4 g tweet tadi ka dah paham dah pasal kopek2 nie..adehhh =_= ni baru baca :D

    BalasPadam
  28. nak cuba laa review filem lepas ni.. biasa mmg review2 mcmtu laa org akan cari.. :D

    BalasPadam
  29. betul tu weyh.. bkn senang nak jadi blogger femes. kadang2 aku pikir gak. ape best nye dorang nh? still xdpt jawapan die weyh.. duhh

    BalasPadam
  30. btol!!

    sangat sokong.. penah gak try wat review AJL.. dats pling ramai org baca.. hahaa

    BalasPadam
  31. hahaha.. sukenye tgk hantu 2..1st time..cm2 rupenye..

    Entri bes kat sini Terima kasih | Bukan Kena Bayar Pun

    BalasPadam
  32. penah dengar pasal hantu kopek tapi aku tak penah bayangkan bentuknya camtu...wakakakk

    BalasPadam
  33. @WZulhilmi
    lu ni kan bro, wa dah tulis dah nama muvi tu

    BalasPadam
  34. @_aLiaHwaFa_
    anon2 tua berumur 30-4- tu kena sedarla....tunjuk tetek kt public normal agaknye zaman diorang.

    dr sibuk berforum, sibuk nak maki sana sini baik g sayang anak bini

    BalasPadam
  35. @xazryx
    jadi ape kaitan dengan content aku kalini? haiya

    BalasPadam
  36. @Hasrol Nizam
    sebab bak kate anon, si mamat khalid tu ada qualification, so dia bole buat apa dia suka

    BalasPadam
  37. @Ujaja
    diorg tu org tua yang rajin berforum.
    biarla depa nak kata apa. kita dengan pendapat kita

    BalasPadam
  38. gila gambar tu. hahaha meroyan ehh. ;p

    BalasPadam
  39. ishh. kau nie ashh. mmg teliti betul ekh kau? haha. tajam tul mata hang! haha

    BalasPadam
  40. anda ngeng. syg kau lebih! hahahahahahahahhahahahaha

    BalasPadam
  41. Aku tetap rasa kau seorang yang bahlul ASSHOLES!Sebab kau tak faham pun apa itu filem...

    Kau harus terima kutukan aku, bila lagi nak maju kritikan filem kau kalau tak boleh terima kritikan :)

    BalasPadam
  42. @syAzAnA
    syazberry, tgk org tua suka tetek kat atas ni

    BalasPadam
  43. sokong sgt part nak jd menteri Penerangan dan Kebudayaan.haha. niat tu penting.huhu :)

    BalasPadam
  44. @Anonymous

    penerbit, pengarah & industri filem pun takkan maju klu tak bleh terima kritikan dari penonton:D

    BalasPadam
  45. HAHA. suka benor nya dia dgn tetek tuh! agagagagagaga~

    BalasPadam
  46. @syAzAnA
    join forum dgn nama lucah...otak cacat!

    BalasPadam
  47. @syAzAnA
    diorg ni la....yg kutuk2 aku dkt forum tu...semua guna nickname bodo2...
    gersang la apa la...otak cacat!

    BalasPadam
  48. ooooooooooo. baru lah aku paham. hik3. xpe ah gitu. pemes blog kau kejaaappppppp!

    BalasPadam
  49. masa tgk citer tu lagi dah rase malu2 tenuk pasai pk hantu tu duk main cuit2 awie ngan k***k dia... ahahahhah......

    oppsss... (aku masih malu).....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve