Langkau ke kandungan utama

Jangan Katakan 'Tidak' pada Panda

Semalam lepas aku pening-pening menghadap buku teks, tiba-tiba perut ni meminta diisi. Kalau dia tak bising takpelah, ini memekak sampaikan aku segan nak duduk dekat library tu dek bunyik yang kuat gila. Maka dengan lajunya aku berjalan ke Cafe di Victoria University untuk beli Fish n Chips..


Cafe ni ialah antara cafe tempat pelajar Muslim beli makanan sebab sumber dipercayai mengatakan makanan sini halal tapi aku taknak la cari pasal makan Sandwich Bacon pulak dekat sini. Makan Fish n Chips aje sudahla. Cafe ni telah disponsor oleh sorang pakcik bernama Jack Illot pada tahun berapa entah aku tak kisah. Janji aku boleh makan kat sini.

Antara makanan yang boleh diketedarah oleh pelajar Muslim sekalian ialah Chips, Wedges, dan makanan-makanan Vegan yang lain. Tang daging apa semua tu aku tak taula. Baik elakkan daripada konfius aje


Masa aku ke kaunter tu, aku nampak kentang diorang dah nak habis jadi awek Orient dekat kaunter tu cakap "could you please wait for five minutes?"

"OK"

5 minit kemudian, aku ke kaunter tu lagi dengan muka unta kelaparan. Maka awek Cina/Vietnam (aku tak tahu) tu cakap lagi " sorry, these chips are for the other store. Could you wait for another 2 minutes?" sambil mengisi kentang yang dah siap digoreng ke dalam plastik untuk dihantar ke Cafe cawangan dia yang lagi satu.

Maka aku selaku panda comel telah bertukar menjadi Panda Garang on the spot. Tadi suruh aku tunggu 5 minit, sekarang suruh tunggu lagi la pulak. Gua ada kelas ni kejap lagi. Panda Garang pun cakap " Excuse me? what did you say just now?"

" Sorry, I cant give these ch....ayat dipotong, aku mencelah tak puas hati. Tiba-tiba supervisor dia datang dan suruh dia bagi je kentang tu kat aku sebelum aku naik hangin. Macam video dekat bawah ni



Dan, voila aku dapat fish n chips tu. Walaupun pada harga NZD5.50 (RM12.34).
Never say no to panda! Okay panda out pergi kelas. 

Ulasan

  1. orang lapo kalu naik hangin bahaya..hahah...lagi2 ko..

    BalasPadam
  2. perut kosong mesti diisi,mana boleh ditunggu-tunggu...kalau kat egypt kau bertukar jadi hulk pun belum tentu dapat..=(

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. takot gilaaa dengan panda. oh say no to panda HAHAHA

    BalasPadam
  5. adeii.. mggeletar laa awek tu panda mngamuk..haha

    BalasPadam
  6. hahaha...kan bagus kalau supervisor camtu banyak kat malaysia.ni tak,semua nak backup pekerja..ggrr

    BalasPadam
  7. haha naya je kalau dia taknak bagi gak. memang masuk paper lak nanti panda makan awek sebab lapar. hahaha

    BalasPadam
  8. ahahaha..comel oh panda tu mengamuk..lawak tul..


    kalau aku pun aku hangin jugak kalau kena mcm ko tu..dah la lapo..pastu suh tunggu..dah cukup time pergi suh tunggu lagi..huishh..memang harus la mengamuk..

    BalasPadam
  9. panda manja jea lebih.
    haha

    BalasPadam
  10. adeh! gns gler panda neyh. takottt~! tp comeyyy. haha! XD

    BalasPadam
  11. garangnyer panda ni.. takut ai..

    BalasPadam
  12. Hamboi... garang panda lapar ni. Jgn dilekehkan panda yg lapa!.. ;))

    BalasPadam
  13. mula2 ak gelak tengok video panda tu. tapi lama2 ak rasa seram. gila psycho!!

    BalasPadam
  14. @Tulip
    hahahha tu la pasal...aku xpaham iklan ni sbnanye...betol ke mmg iklan panda cheese camtu

    BalasPadam
  15. apa jadah panda psycho semacam tu. Wakakakah.. part tuang sos tu gila kejam.

    BalasPadam
  16. TERBAEKK PUNYA VIDEO!

    never say no to panda.

    kau marah macam panda tu ke? ^_^

    immer laecheln.

    BalasPadam
  17. aku ingtkan kau jadi garang ble tgh ngajar gamelan je.. hehe

    BalasPadam
  18. macam comel kl panda betul2.. hahaha

    BalasPadam
  19. takotnyeeee ! ade panda mengamuk kat siniiiii !

    BalasPadam
  20. bila panda lapar terus mengamuk..wakakakkaa

    BalasPadam
  21. dah tgk dah;p

    apisv3.blogspot.com

    BalasPadam
  22. panda suka marah ke??ehehee
    xcomel ar klu marah..:P

    BalasPadam
  23. yg kelakarnya, tgh ngamuk2 muka bleh maintain calm. kah3

    aku tgh imagine muka kau tgh ngamuk

    BalasPadam
  24. kau nie species panda comel bertukar garang taw!

    engat comel lettewwwww.

    BalasPadam
  25. tkut la dgn panda lps ni.
    selain comel, dia garang rupenye.
    jgn smpai mkn org sudah. haha~

    BalasPadam
  26. tak boleh blaa vid panda tu. haha

    BalasPadam
  27. wahhhh...sme laa kite, bile dh lapar, emosi je, rase nak marah je kalo ade mende xkena, lebey2 lagi kalo kne tggu2 ni, kadang2 menangis tetibe xdpt mkn, pelik manusia ni kdg2, bile dh lapar, mcm2 boleh jd....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve