Langkau ke kandungan utama

Gambar Bilik Tidur Lelaki

Entri Personal

Obviously, aku malas mahu menaip sebab tangan aku busy dengan assignment, jadi aku nak berkongsi gambar je sebab kalau aku tak busy, aku takkan share gambar ni. Agak paradoks ayat itu.






Aku makan megi dalam periuk sebab malas nak basuh banyak benda. End up, periuk pun tak basuh dan perap tepi laptop.



Gambar terakhir ialah gambar yang membuatkan manusia macam aku happy sebab hanya perlukan air panas untuk menghilangkan rasa lapar di tengah malam. Seronokla korang yang dah habis sem tu. Aku ni merangkak-rangkak lagi. Test nak kunjung tiba tapi sibuk buat assignment.

Ulasan

  1. same lha...~~ ohohooh...bila lha nak abez sem nie..lepas tue, nak buat thesis lagik~~

    BalasPadam
  2. peh... tanak banyak lak megi kan... jauh import tu...

    BalasPadam
  3. wah....kemasnya....hihi......

    all da best k..... :)

    BalasPadam
  4. aku dah habis paper hari ni...bermakna tamatlah sudah aku punya degree...woha motif aku bgtau kat sini sbb saja nak bg kau jeles..heheh

    BalasPadam
  5. aiseymeng.. rosak pandangan mataku.. sabo je la.. okbai

    BalasPadam
  6. heheh gua pn xabes exam lg ..
    err,periuk ble nk basuh? ;D

    BalasPadam
  7. hhahahha terbaik r... tp kan periuk 2 klo xbsuh housemate ku salu cakap yg nti mak mertua xtrima kita... lbh krg r ayt ni psal mak mertua r... sb aku pon mls gak nak cuci bda2 cam2, tp xderk r smpai nak mkn lam periuk cam ko... huduh ngat

    BalasPadam
  8. hahaha adoi sama je kot,
    aku pun duk pulun maggi melambak-lambak,
    lelagi time exam week, tayah pergi cafe,
    jimat masa!

    cess.padahal dh rushing, byk lg tak study,
    tu yg masak maggi, cepat sket siap! ;p

    BalasPadam
  9. pic 2 ada cekak. kak fenny bagi pinjam ke? hahaha

    P/s: weh yg tu speaker Ipod ek? style lah.. berapa harga dia?

    -WZ-

    BalasPadam
  10. periuk tu takyah basuh, membazir air... terus je masak lain....guna stok reduction method.. bagi pekat....

    BalasPadam
  11. woah..nih baru betul laki..kemas-kemas ape hal.. :)

    BalasPadam
  12. isk2.. tikus masuk ni.. for sure x boleh keluar dah..

    BalasPadam
  13. Cekak rambut sape ntah tersepit celah gambar tu.. ahaha =P

    BalasPadam
  14. aku rasa bilik ko lagi besih daripada bilik aku kot xD

    BalasPadam
  15. rindunya masa belajar..=="

    agak2 kalo lipas masok, reti klua x?


    -kawan-

    BalasPadam
  16. memang laki camni kot.
    kalo xbusy pon bersepah gler bilik
    mcm adik aku.. bilik padahal baru kemas je..
    tapi bersepah tu.. mak aihh..
    Tuhan je tau.. huhu..

    BalasPadam
  17. selamat membuat assignment..hehehe..byknye maggi..:)

    BalasPadam
  18. tak serabut ke weh bilik bersepah lagu tu.haha..

    BalasPadam
  19. kaya gila desktop. laptop, ipod semua ada. haih

    BalasPadam
  20. wah.. ley access ikut cached copy.
    neway, good luck la dengan assignment 12 muka surat tu.

    BalasPadam
  21. haha..aku 1 paper lg....pastu abes xm... jgn jelezzzz! hahahaha

    ENtri panas2 : Dia GAY, tapi suara sedap!!

    BalasPadam
  22. haha...mmg sah la laki...xysak lg!!

    BalasPadam
  23. style la bilik kau. suke kot.hahaha. klo kemas sgt. mcm x lelaki la. hehe

    BalasPadam
  24. gambar last sekali best :)
    koleksi maggi pelbagai perisa!!!
    import tuuhhh~

    BalasPadam
  25. waahh~ punya banyak stok maggi!! nmintak!

    BalasPadam
  26. megi adalah makanan ruji seorang student..lama gila dah tak makan megi..nostalgia..oh!rindu gila nak makan megi tetengah malam..T_T

    BalasPadam
  27. situ lah tmpt mkn, situlah tmpt blajar. hahaha

    BalasPadam
  28. stok maggi yg penting..hahaha..kira ok la bilik kau ni.
    :)

    BalasPadam
  29. ohmai. agak kritikal keadaan kau.

    Perlu tak aku panggil crew Bersamamu kat tv3 tu? HAHA

    oiyy, makan megi selalu tak baik lah ! *marah gaya maktiri moden*

    BalasPadam
  30. Nape tk tunjuk jeruk dlm baldi, mesti ramai puji. Ko msh ok psl magi pun blm expired.

    BalasPadam
  31. cuba ambek gmbar bilik dari pintu..hehe..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve