Langkau ke kandungan utama

Santa Parade di Wellington New Zealand

Sejak akhir-akhir ni aku cukup malas nak update blog. Bukannya ada orang baca pun. Takpelah zaman aku dah berakhir, bagi laluan untuk bebudak baru nak up yang suka main segmen pulak, bagi laluan untuk awek cun dan abam hensem yang suka buat blog dia jadi tempat modelling. Tajuk blog cerita pasal makanan, tapi gambar tu 80% muka dia. Apapun, aku nak letak gambar je kali ni sempena Wellington Santa Parade 2011


Seriously natang ni nampak macam pedobear. Korang nampak tak persamaannya? Bahaya betul Wellington ni, ada maskot pedobear pulak.


Spongebob Squarepants. Masa benda ni lalu, dia pasang theme song kartun ni dan rasanya macam satu city yang menyahut SPONGEBOB SQUAREPANTS! 



Suit Storm Trooper tu sumpah smart tak tipu. Darth Vader belakang tu pulak ape entah masalah dia taknak dekat dengan aku. Dahla nak tangkap gambar sikit punya payah. Orang New Zealand ni tinggi-tinggi, lepastu pulak banyak tempat berdiri diorang letak stroller baby diorang. Campak la tempat lain hoi orang lain nak tengok parade gak


Gambar ni pulak dari komuniti Indonesia di Wellington. Komuniti di Malaysia tak ada pun buat perarakan ni sebab kebanyakan kami dah balik. Aku je yang tak reti-reti nak balik Malaysia lagi. Lepak sudeh, tahun depan balik jugak.

Dan gambar last sekali,


Sekian, sila tekan like banyak-banyak. Kalau tak aku terjun nanti. Sumpah aku buat

Ulasan

  1. bestnya wey.bila lah aku nak g obersi nei.hahaha

    BalasPadam
  2. Zulfikar Hazri akaun kena disable15 November 2011 pada 4:12 PG

    apasal ko tak nari inang ke zapin ke masa ni?

    BalasPadam
  3. bila nak balik? tertarik dgn soalan tu. hahaha. eh kat sana ada lagi ke jual helmet DV?

    BalasPadam
  4. @Zulfikar Hazri akaun kena disable

    kalau aku sorg je g joget kt tgh parade tu nampak sgt la gile lol

    BalasPadam
  5. @fatt

    apakah helmet DV tu. tak terjangkau dek akal aku lol

    BalasPadam
  6. zaman kau dah berlalu? macam sedih je bunyi.hahaha. takpe,ktorg yg ada ni tetap support abampandagarang. LOLOL.

    btw,panda besauuuu tu gila comey!bawak balik sini satu weh. :P

    BalasPadam
  7. antara semua gmbar ni aku cuma nampak panda itu saje..comelnye beliau!

    eh?nape ko je tak jadi maskot panda tu weh dah kalau takde wakil dari Malaysia yg turun..haha..

    BalasPadam
  8. mane de berakhir.. ko je yg xde ms nk update..

    aku tgh bygkan ko joget zapin sorg2 mcm ikar suggest kat ko tu haha

    apsal la ko tak balik, klu x bole lepak kat kedai mamak ramai2 :) take care arc.

    BalasPadam
  9. button like ada satu ja. buat permintaan tak berasas lgsg abam panda nie. btw, i m one of person yg waiting for ur entri. *blush

    BalasPadam
  10. HAHA.. ayat nak sentap.rilex2.. ada lg yg nak baca blog ni la..like me. haha

    BalasPadam
  11. alololol abam panda merajuk dah.

    spangebob paling comell

    BalasPadam
  12. .../salam kenal dari segmen..amyrazhar...;d

    BalasPadam
  13. cett, tacim kot intro kau.
    aku selalu je ternanti2 post kau nie. haha

    weh, siyes jeles tengk gmba2 tu....

    BalasPadam
  14. ok. bulan lepas aku datang nz tak terjah wellington. geram! kenapa mak aku tak dapat meeting dekat sana hah?! dekat pekan hantu (ko yg cakap) pula jadi pilihan?! grrrr! but, pekan pun best ape? hehehehe :P

    p/s: aku nak spongebob tuh!

    BalasPadam
  15. salam kenal, tak sure aku penah singgah tak kat blog nie.. ko duk kat new zealand yer? belajar ape ye? ke memang duk sana.. hehe, saja nak kenal, sebab aku rasa lately banyak plak orang yang duk oversea ada dalam subscription box aku.. haha..

    BalasPadam
  16. bro pakai camera apa eh? cantik gambar.

    BalasPadam
  17. @namaakulynn

    panda tu haiwan terpelihara beb mana boleh nak bawak balik =_=

    BalasPadam
  18. @Jue AbdRahman

    ko bukan ke kat Pahang JUe? nak lepak jadahnye hahaha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve