Langkau ke kandungan utama

Pak Pandir Facebook Mendapat Iphone Percuma

Menjelang raya lah sangat walhal puasa pun belum masuk apekes la manusia kat Malaysia ni. Apesal aku kata Malaysia? sebabnya aku takde member pak Arab so aku tak tahu diorang suka celebrate bulan yang mana. Dengar cerita diorang merindui bulan Ramadhan sangat-sangat. Aku rasa aku tahu sebabnya tapi disebabkan malas nak bertanya sekarang ni, aku suggest korang tanya kawan-kawan yang tahu


Dah lama aku tak menyerang di slot Kajian Kes Facebook kan? Dah episod 37 dah pun..

Berbalik kepada puasa dan raya, mesti para bapak di luar sana memikirkan macamana nak balik menghadap bini dengan muncung tahap boleh sangkut baju sebab si bapak takde duit nak beli langsir baru, kereta baru, sofa baru, TV Plasma. Baju baru, itu baru, ini baru, Johor Baharu..

Si ibu pulak disebabkan nak mendapatkan wang lebih, maka bersengkang mata mencari lobang-lobang yang boleh membuatkan duit dengan pantas dan lumayan. Ini tidak termasuk menurun nombor ekor atau mengangkung kerana hantu setan semua kena ikat. Maka bermulalah bisnes itu bisnes ini, yang halal, Alhamdulillah. Si anak pulak tolong ibu bapa masing-masing bagi mengelakkan maruah keluarga tercalar akibat menggunakan perabot lama menjelang Hari Raya

Itu kisah lama. Sekarang zaman internet. Bisnes semua online. Nak marketing wajib melalui alam maya. Ada guna cara bagus, jual barang secara halal, bagus. Peniaga macam ni yang kita nak, amanah dalam berurusan, tidak menipu. Ada jugak yang menipu

TAPI AKU TAK PAHAM KENAPA ORANG TERTIPU DENGAN BENDA NI



Aku tak kata korang bodoh. Cuma aku rasa kesian kat korang. Inilah akibatnya bila meterialistik sangat. Terlalu nakkan status simbol yang hebat, join la apebenda pun tanpa berpikiran waras. Aku ada soalan khas, seketul iphone 4 harga berapa? Lepastu kau darabkan dengan 500 000. Lepastu tanya diri sendiri, siapa nak bagi benda banyak macam ni. Aku suruh lutut aku berfikir pun dia tahu tak nak percaya benda bohong macam ni.

Inikan pulak rakan-rakan Facebook aku yang bijak pandai, jelita, baik hati, ramai kawan, bagus hubungan sosial dan sahsiahnya baik dalam mahupun luar negara. Peh, aku dah habis puji ni. Muka hensem tapi sayang senang kena kencing. Ini menunjukkan tahap intelligence pelajar luar dan dalam negeri tiada berbeza secara signifikan. Senang saja kena tipu.



Sekarang, bukak Google, google perkataan hoodies/sweater. Konfem ada gambar atas ni. Design dia maha buruk kot. Copy paste logo Facebook letak kat image hoodies guna Photoshop (atau Photoscape, damn malu) lepastu buat event, lepastu pak pandir dengan Mak Andeh pun percaya

Rule of Thumb untuk tak kena tipu ialah bila ada orang nak offer kau benda, sebelum kau kata ya, kau fikir 10 saat. 10 saat je, tak lama! Kalau benda ni terlalu bagus, adalah mustahil untuk ianya berlaku. Seriously, dapat benda free macam ni. Korang dah check belum link-link yang event tu bagi? Dah tengok rating? Tak kan? Sebab kau pak pandir..

Lepas tu, macma biasa, tiap kali raya ada event dapat duit raya secara pantas daripada program-program MLM. MLM ni dia jual apa pun kau jangan percaya. Tahi punya orang. Kadang-kadang tu barang jual bagus, tapi bila dah letak modus operandi MLM, maka jangan layan bisnes macam ni..

Aku tau korang join event-event bengap ni kan? Boleh je klik unattending dan unlike page-page tu semua. Tak susah. Cuma kena ingat page mana yang korang dah 'like'. Sesiapa nak tips kaya sempena raya melalui Nufnagg, boleh klik sini. Semalam follower twitter dengan Facebook aku dah berjaya cungkil rahsia Nuff semenjak sekuriti Nuff jatuh tempoh hari

Ulasan

  1. ada jugak dapat invitation, tapi tak pernah percaya dengan semua ni. dakyah-dakyah palsu. tengok tajuk pun dah tau memang tipu punya. haha

    BalasPadam
  2. satu words je untuk orang yg mudah percaya menda2 useless macam ni..BODOH!

    sian betol la..haishh..

    BalasPadam
  3. dalam sejuta org tu, xmustahil ada srg otak dungu yg terpengaruh. slalunya org tu br pakai internet dan br reg fb :P

    BalasPadam
  4. sori.delate teros benda gini.
    mujur i tak penah tertipu akan benda begini

    BalasPadam
  5. cilabai aku terkejot la babiiiiiiiiiiiiii hahaha

    BalasPadam
  6. Tak nak caye dah jalau abg bagi link pelik2. haha

    BalasPadam
  7. link kau tu sikit lagi aku nak klik..hahaha

    BalasPadam
  8. masuk jamban pon kena caj...

    BalasPadam
  9. aku rase ade beberapa member aku like event aipon tu. keh keh memang bengap.

    BalasPadam
  10. bisnes MLM ke ala2 MLM..bolayan..baik jual pisang goreng dpn umah..kikiki

    BalasPadam
  11. hahha..
    mmg x caye pn..
    ngarut je sume tu...

    BalasPadam
  12. hari tu ada gak tengok member like ape entah dpat baju couple free lah.aku pun pelik gak..ni iphone?oh my!

    btw,aku pun dah try nuff tu, MEMANG BERKESAN! ;p

    BalasPadam
  13. betul. nampak kebodohan di situ. lepas tuh yang spam lucah lucah tuh, nampak sangat sape yang terkena spam tuh orang yang lucah sebab dia kelik link lucah.

    gadis-gadis, hati hati dengan lelaki yang kelik spam lucah.

    aku lelaki yang baik. hahah

    BalasPadam
  14. tgh pikir2 nak klik ke tak link tu..........

    BalasPadam
  15. alah suka suka je nak join, kalau dapat itu rezeki *JELIR LIDAH BLUEKKK

    BalasPadam
  16. woi aku terkejut ni, itu ke tips dia? tak ohsem langsung kehkeh

    BalasPadam
  17. Assalamualaikum.

    Orang Arab ni lagi meriah sambut Ramadhan.
    Sambut Ramadhan macam sambut Syawal.
    Bila Syawal, biasa je. Takde suasana Raya pun.
    Suasana biasa je.
    Bila Ramadhan, biasanya dari waktu Maghrib sampai Isyak sampailah waktu Terawih masjid memang penuh.
    Dah selesai Terawih, baru dorg keluar makan semua.

    BalasPadam
  18. aku taknak like tuk iphone 4, tak kelas...

    dengar cerita minggu kedua puasa ni, Facebook nak bagi Lancer 2.0 GT kat 800,000 orang yang like pertama.

    pastu 4 hari sbelum raya nak bagi Nissan GTR untuk pengguna Facebook bertuah..

    sapa berminat boleh la pergi klik, jangan lupa tampal Header dengan backlink kan URL facebook ke Blog korang semua... selama mencuba...

    Aku tau ni pun dari sumber dalaman apple yg berkerjasama dengan mitsubishi dan nissan. sempena menghargai pelanggan Fb malaysia.

    BalasPadam
  19. Wowwwww..berkesannyaaaaaaaaaaa tips Nuffnang tuuuu..sib baik siang. ceh ceh.

    BalasPadam
  20. @Dawa

    tapi bro...tapi...yang dah lama guna pun ada hahhaha

    maybe tak guna selalu kot so tak terdedah kepada penipuan...

    -ARC (komputer library)

    BalasPadam
  21. @Ayeem Jemain

    haa terkejut kau dengan taktik rahsia Nufnagg aku...

    -ARC (komputer library)

    BalasPadam
  22. @Adam bin Ahmad

    betul tu! kantoi la. hahahha nasib baik aku xpenah klik benda tu

    -ARC (komputer library)

    BalasPadam
  23. @Liyana Lunia

    weh aku x tuju kt ko aku xpenah pun nampak ko join hahahahha padan muka terasa

    -ARC (komputer library)

    BalasPadam
  24. kemain click yang tip nuffnang tu.nasib baik siang hari dan kt office.kalau tak,tak berani nk tekan pangkah! :P

    btw,sape yg click attending memang la B.O.D.O.H!punya belajar tinggi-tinggi..tapi pk sekejap pun susah :)

    BalasPadam
  25. Tips nuffnang tu, hahampehh! HAHAH...

    BalasPadam
  26. aku menyampah dgn org yg suka invite event yg mengarut.

    BalasPadam
  27. dorang dah tahu, tpi, still buat gak. hampehhh!

    BalasPadam
  28. makkkk!!!!!! kakak nampak hantuuuuuuu!!!!!!

    grrr!! berderau darah aku nengok link tu!!

    :(((((((

    BalasPadam
  29. takpe dah dapat tips tu dan dah guna sepenuh hati saya . HA HA HA HA

    BalasPadam
  30. heh.. pesal aku tak dpt pon invitation camtu, jeles haku.. aku iphone.. aku nak iphone.. yg aku dpt event like page dapat cekelat.. ape barang... hakhak

    BalasPadam
  31. giler jahat link tu..haha...nice!!! boleh la wat takut malam2 hahaaaa!!!

    BalasPadam
  32. aku pun tumpang simpati *sigh*









    aku rasa kalau dah bosan sangat kat FB tu, mesti orang tu buat menatang haremm camni -__-

    BalasPadam
  33. aku benci link ko.. kul 2.14am ni tauuu

    BalasPadam
  34. terkejut aku!!!! ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen yang nak diletakkan lepas 14 hari selepas entri tu diterbitkan, akan diletakkan dalam mod pengesahan terlebih dahulu untuk mengelakkan spamming

Paling Popular

Auta Psikologi: Kalau Kita Mimpikan Seseorang Tandanya Dia Rindukan Kita

The biggest auta yang paling ramai orang sebarkan. Yes you read it right. Sebenarnya bila ada orang kata yang bila kita mimpikan someone, itu tandanya dia sedang rindukan kita; sebenarnya itu bukanlah fakta psikologi, bukan fakta sains dan bukan fakta mana-mana logik yang boleh diterima akal saintifik. Terima kasih kepada Tumblr dan Twitter yang dikhususkan kepada gadis-gadis yang suka kepada "fakta" yang kedengarannya macam best. Betul, benda ni macam "alahai sweetnya" tapi kalau benda tu sweet macam mana pun, tak bermakna dia betul. Sekali lagi saya menegaskan, ini bukan fakta. Ini tipu Sebagai satu cara untuk menyokong pernyataan yang benda ni tipu, mungkin anda boleh cari dalam mana-mana buku psikologi atau artikel journal psikologi dan hubungi saya pada tab yang disediakan di atas tu. Sebabnya, saya dah puas cari dalam database APA, ScienceDirect, PSYCINFO, EBSCO dan lain-lain namun tiada hasil. Kalau nak keluarkan fakta, artikel journal mestilah diterbit

Halatuju Psikologi Selepas SPM

Ramai yang bertanya tentang halatuju selepas SPM untuk menceburkan diri dalam SPM. Masa bertugas di sebuah sekolah di Kulaijaya hari tu pun ada beberapa pelajar yang menunjukkan minat yang mendalam terhadap psikologi tapi kelihatan kekurangan informasi. Saya sendiri tak berapa tahu memandangkan psikologi bukanlah pilihan pertama dalam otak lepas SPM dulu dan saya tak belajar di Malaysia tapi "it grows  on me" bak kata omputeh. Sebab kedua ialah, lihat biodata di sidebar kanan. Kalau ada yang tersilap boleh tambahkan di bahagian komen dan saya akan update dalam post bila informasi tu dah disahkan betul. Untuk pengetahuan umum, of course psikologi tidak ditawarkan pada peringkat matrikulasi , jauh sekali ditawarkan untuk peringkat SPM dan seperti biasa, SPM tu merupakan tiket paling penting sebelum masuk ke tertiary education. Sila baca: Hakikat SPM yang remaja Malaysia wajib tahu . Jadi sekarang ni psikologi hanyalah ada di peringkat diploma dan ke atas (ijazah, Master

Ujian Sahsiah Psikologi Percuma

Ujian sahsiah, atau personality test ialah sejenis ujian psikologi yang yang menunjukkan bagaimana tahap kita dalam sifat-sifat tertentu. Biasanya kalau kita nak ceritakan pasal diri sendiri, mungkin kita akan menceritakan diri kita seorang yang baik atau jahat, peramah atau sombong dan sebagainya. Tapi saintis dalam bidang psikologi  dia ada keluarkan cara untuk mengklasifikasikan perwatakan manusia supaya senang untuk kita seragamkan tentang jenis-jenis manusia yang ada di muka bumi ni Dan bila bercakap pasal ujian sahsiah, maka biasanya keputusan selepas buat personality test tu akan ditunjukkan dalam 5 domain iaitu openness, conscientiousness, extraversion, agreeableness, dan juga neuroticism. Sebab most personality test dibuat dengan menggunakan Big Five ni Secara ringkas, 1. Openness - kesediaan seseorang untuk perkara-perkara baru 2. Conscientiousness - ketersusunan (ada ke perkataan ni?) hidup seseorang 3. Extraversion - cara pergaulan seseorang. Extrovert ke introve